Uppe med tuppen...

Åh, den här tiden 06.53 är jag som piggast på hela dygnet. Resten av tiden vandrar jag omkring som någon orkeslös zombi. Det tär så sjukt mycket på kroppen och hälsan att jobba såhär, jag är trött jämt. Jag somnar vanligen mellan 5-6 på morgonen och måste släpa, då menar jag verkligen att Filip i princip drar mig ur sängen för att vara uppe före 3. Jag är totalt död. Sedan är det mat, lite fixa och dona här hemma, dusch - lägga på spackelmasken(vi snackar kilon med smink), och sedan off till jobbet igen vid halv 9/9. Så börjar det hela om. Idag gick vi dock och åt allesammans efter jobbet, på Frankies kinarestaurang. Den ligger i china town och de har riktigt god mat. (Frankie jobbade på Jewel tillsammans med mig och han är som världens största och kramgoaste pandabjörn!).

Den här veckan har varit skit, R&B stuk på det hela, gillar inte crowded, gillar inte folket. De har en speciell attityd och de dricksar i regel aldrig. (2 andra saker som stör mig fruktansvärd förutom att de inte dricksar; 1. De använder solglasögon inomhus - what's the point?!? 2. De frågar efter Wo-ah, det heter väl för fan WATER.) Det känns så otacksamt, man står där i baren och man är så grymt övertrevlig, glad och hjälpsam(fast man egentligen har lust att bara ge dem fingret och gå vissa gånger). Jag tar det nästan personligt och blir på dåligt humör när man ser hur folk roffar åt sig varenda litet mynt på drickstallriken. BAAAH. Tillslut får man nog, Jana är så skön. Hon fäller de roligaste kommentarerna. Ibland ser man hur folk verkligen baxnar och slokörat tömmer plånböckerna på mynt när hon läxar upp dem för att de inte dricksar. Hon är liksom inte otrevlig, hon säger bara grejjer med glimten i ögat som får dem att skämmas. :) Typ, "Åh, jag förstår, du behöver nog pengarna bättre än jag gör" eller "Åh, så du tänkte ta alltihopa". "Nej, jag står här och ser dig ta pengarna till min hyra"...

Måndag/Tisdag brukar vara lite si och så, resten av veckan brukar vara bra, för då har vi andra promoters, annan musik och annat stuk på hela stället. Jag hoppas på att helgen blir grym för att väga upp eländet so far! Vi hade ju t o m öppet extra i onsdags(onsdagar är det annars stängt) för en Nigeriansk afton. De hade hyrt in Nigerias mest kända sångare för sjukt mycket pengar, ingen som ni(eller jag) känner till for sure. Jag, Jana och Caia var de enda blonda människorna på hela stället kan jag ju säga. Det var helt crazy jag vet inte hur många flaksor champagne vi sålde, dricksen var sjukt dålig. Ok, nu ska jag sluta och vara bitter, men jag behövde få ut mina aggressioner. Märks det?! Usch, det är ohyffsat att inte dricksa. Det är typ samma sak som att säga till någon att du gör ett dåligt jobb... Tur för oss att det är en Service Charge included! Mohaha.. :)

Annars trivs jag så himla bra, folket  jag jobbar med är helt underbara! Jag trivs verkligen sååå bra! Känns sjukt konstigt att jag kanske kommer att sluta redan om 3 veckor...

Nu - sängen!



- Får det lov att vara en flaska champagne?!

Skulle inte ni dricksa denna supertrevliga barladyn... *Hrmm*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ciccis

#Stockholm. #Student. #Partyanimal. #Småstadstjej. #Reslust. #Sommarkvällar. #Historia. #Kontorsråtta. #Torres. #Perfektionist. #Hobbypsykolog. #Slalom. #Singel. #Skärgård. #Mode. #Slott. #Snöflingor. #Vänner. #Bartender. #Vädur. #Drömmare. #CocaCola. #London.

RSS 2.0