A walk down memory lane.

 
Läste igenom de gamla inläggen som jag hade sparade i den här bloggen från sommaren 2009 som jag spenderade i London ihop med min dåvarande pojkvän. Å herre, vad nostalgisk jag blir. Det var på många sätt en riktigt fantastiskt sommar. Vi bodde i en supermysig lägenhet i Canada Water med utsikt över Canary Wharfs maffiga bankdistrikt. Jag jobbade på Vendome Mayfair som på den tiden var riktigt grymt! Den sommaren tjänade jag så löjligt bra med pengar... Jag minns att jag inte ens behövde ta av lönen på mitt bankkonto utan kunde leva på drickspengarna. På mitt nattduksbord stod ett glas och var natt när jag kom hem från jobbet tömde jag fickorna och fyllde det med ett härligt prassel av sedlar. Jag jobbade med så himla härliga kollegor också! Vi hade grymt så kul, drack shots med kunderna och dansade som galningar bakom baren.
 
Jag kan ibland sakna den tiden och allt det som den förde med sig något enormt, människorna, friheten, Vendome och London. Ibland önskar jag att man kunde spola tillbaka bandet och få återuppleva det igen. Njuta lite mer. Det här var min andra trip till London av totalt fyra, jag har ju faktiskt hunnit med att bo där två omgångar till sedan dess. Men det var något speciellt med den där sommaren som jag inte riktigt kan sätta fingret på.
 
 
Ayo Technology med Milow gick på repeat på min spellista juli -09 och kommer alltid påminna mig om den här tiden.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ciccis

#Stockholm. #Student. #Partyanimal. #Småstadstjej. #Reslust. #Sommarkvällar. #Historia. #Kontorsråtta. #Torres. #Perfektionist. #Hobbypsykolog. #Slalom. #Singel. #Skärgård. #Mode. #Slott. #Snöflingor. #Vänner. #Bartender. #Vädur. #Drömmare. #CocaCola. #London.

RSS 2.0